Trasa: (Kijevas) - Indija - Nepalas
Dalyviai: Dingan ir Kanoa

2012 m. balandžio 14 d., šeštadienis

Pirmieji įspūdžiai iš Nepalo

Indijos - Nepalo sieną kertame pėstute. Ar dėl tamsos, o gal čia tokia tvarka: niekas mūsų nei stabdo, nei klausia kur einat. Migracijos postą tenka susirasti patiems,gal viza pravers, pamastom. Migracijos poste, prie prožektorių šviesos pildant dokumentus vizai, kyla įtarimas: " kažkas čia netaip". Nei elektros, nei kompiuterių, o ir darbuotojai civiliais rūbais. Tad prieš mokėdami pinigus, pasitiksliname, - "ar čia tikras pasienio postas?". Tuo sukeldami juoko bangą. Tačiau po Indijos, turbūt dažnas ateina su lengva paranoja.

Rytiniu autobusu iškarto vykstame į Katmandu. Pasinaudojame dar kelionės pradžioje keliautojų suteiktomis rekomendacijomis nakvynei. Kurios labai pasiteisino, nes išvengėme pagrindinio turistų rajono, kur didžiausias šurmulys. Užtat mėgavomės savo ramia gatvele, nuo kurios netoliese buvo visos mums reikalingos vietos. Gal išvarge nuo nakvynių kąsnakt kitoje vietoje, Katmandų užsibūname apie savaitę. Katmandu miestas gražus, bet netoks mistiškas kokį vaizduotė jį piešė prieš atvykstant. Gatvėse šurmulio ryškiai mažiau nei Indijoje, žmonės ramesni. Kolkas nepasitvirtina gandai, jog Nepale viskas žymiai pigiau ir žmonės nuoširdumo etalonai. Bet juk buvome tik didžiausiame mieste, o patirtis rodo, miestai visur vienodi. Vos nenusiperkame leidimo vaikščioti ir įėjimo į Lang Tang nacionalinį parką. Tačiau susivokiame, Nepalas tai vienas didelis trekas, tad nusprendžiam neremti sistemos ir atrasti savus kelius.  O beje, į parkus galima patekti ir apėjus patikrinimo postus, vietinių takais.

Pasirūpiname tikslesniu žemėlapiu ir patraukiame toliau nuo Katmandu, į miesteli pavadinimu Nagarkot. Plano kontūras: mažais takeliais artėti prie Tibeto sienos, o užsinorėjus pasukti kitur.

Pirmoji stovyklavietė
Jau pirmają dieną prie mūsų prisijungia kompanionė "Raimonda". Juoda kalaitė, kuri nuo mūsų nenutoldavo, kartu ilsėdavosi ir eidavo šalia. Taip tryse kilom ir leidomės kalnais, o vienoje atkarpoje turėjome net aštuonias moterėles einančias iš paskos ir isteriškai krizenančias, mums pasukus blogu keliu. Buvo ir miestelis iš laukinių vakarų, su viena gatve ir namais šalia. Eidami jos viduriu, buvom akylai stebimi iš abiejų pusių, net vaikai sustingdavo. Trūko tik vėjo blaškomų krūmokšnių ir šerifo. Miestelis įsikūres prie kabančio tilto per upę. Ar išsiblaške, ar dėl vaikų klausinėjimo, per vėlai susisgribom, jog Raimondai baisu eiti siūbuojančiu taku. Raimondai pamačius , jog vienas mūsų jau kitame  krante, šoko į sraunią upę. Mums beliko tik stebėti ar ji išsikrapštys. Stipriai apdaužyta ir tolokai nuo tilto, tačiau išsikrapštė, bei iškart šovė it strėlė pas mus. Atrodo jog ne šiandien susitikom, o kartu užaugom. Keista, kaip toks stiprus ryšys atsirado taip greitai. nakvynei radome pašiūrę Raimondai, šalia pasistatėme ir savo palapines. Kol ruošėme stovykla, Raimonda jau miegojo susisukusi, vienodu atstumu nuo abiejų palapinių. Nakti lijo. Bemiegant, išgirdome trumpas pjautines su neatpažintu žvėrimi. Nuo tada Raimondos nebematėme. ( Kad vandens ir maisto tau nestigtu.)

Pametėm kelią, tad ėjom, bridom, upės vaga. Raibsta akys nuo nepaliečių moterų, ar dirbtu ryžių laukuose, ar turkštusi upėje, ar temptu sunku nešulį į kalną, visos rodos it tobulai nulietos. Nakvynei radome nuostabią vietą prie upės. Gera vieta sveikuoliškai apsiprausti ar tiesiog parymoti. Nakti vėl lijo, vėl šlapom. Ryte prabudom nebe prie skaidraus vandenėlio, o prie purvo upės. Rytą teko praleisti džiovinantis.
Džiovinamės

Antroji stovykla

Trečioji (šlapiausioji) stovykla
Prieš piet pradėje eiti, taip ir kilome į nesibaigianti kalną. Neužtike didesnių gyvenviečių, mitome tik sausainiais ir vandeniu. Taupi ir sunkka diena. Įsikūrėme mažame miškelije ant kalvos. Nakti lijo. Kas nebuvo sušlape, sušlapo. Viena palapinė pasirodė perlyjama, kitoje atsiranda balos. Esam priversti pasukti į didesni miesta išsidžiovinti, bei išsiaiškinti iš kur tas lietus kiekvieną nakti iš giedro dangaus, ir dar patobulinti žygio ekipiruotę.

Ėjome i Chautara, miesteli kuris pasirodė yra toliau nei manėme. Praleide progą įsikurti stovyklą tinkamu metu, vėliau neradus patogios vietos, užklumpa tamsa. Lieka tik eiti iki Chautaros ir rasti nakvyne ten. Kambaryje kartu nakvoja draugiškas nepalietis. Laužyta anglu kalba paaiškina, jog dirba socialinį darbą. Užrašo mums savo adresą ir pakviečia apsilankyti, kai galėsime. Ryte apžiūrime miestelį atidžiau. Nepale žmonės neturtingi, bet kaip ir visame pasaulyje ant alaus žmonėms visur užtenka. Aludžių daugiau nei parduotuvių, o alaus kainos palyginus su maisto yra kosminės. Vienas butelis gali būti nuo 4 iki 9 Lt. Mūsų skaičiavimu: pusryčiai, pietus ir vakarienė arba stogas virš galvos nakčiai ar dviems. Bet nepaliečiams tai nė motais.

Betobulindami savo ėjimo kelią, internete pastebime, kad beveik identišką mūsų maršrutą, žmonės perka iš agentūrų už 1090 USD. Žemėlapis apie 2,5 USD. Šiektiek sutaupėme.

P.S. Balandžio 12 d. sutikome Nepalietiškus Naujus metus. Įdomių 2069-ūjų!

Momo valgymas, Katmandu
Namų balkonas, chautara.

Žygio antros dienos kelias
tiltukas

Pridėti antraštę

1. Raimondos gaila pasidarė, tikrai neblogą kompanjonę susiradę buvot..
    Gražios nuotraukos :)

2. smagu buvo skaityti šį pranešimą po pesimistiškojo manifesto Indijai :)

3. Įdomus, smagus aprašymas. Svajoju ir aš kada nors nuvykti į tolimąjį Nepalą pasigrožėti kalnais. Ačiū už įspūdžių pasidalijimą.